Tuesday, October 25, 2011

25 oktober 2011

Dia cakap aku macam orang gaji! pergh memang tak sayang mulut. apa yang tak puas hati sangat ni?

situasi sebenar..

Kelas mula pukul 2pm. aku sampai pukul 1.30 pm, sebab zuhur dah masuk awal jadi semangat la sikit nak pergi kelas awal. masuk-masuk kerusi bersepah. aku susun kerusi tu sebab aku tak leh tengok benda semak-semak sangat. susun kerusi je pun bukan nye sampai sapu lantai!

Pastu budak ni masuk tiba-tiba sound aku, "kalau ada masa terluang tu ulangkaji la." gile! ko ni apsal? tibe-tibe nak sound aku plak kan. time tu sure la darah aku dah tinggi. aku cakap kenapa? dengan nada yang kalau orang buta dengar pun tau aku tengah marah.

Pastu jawapan bodoh yang keluar dari mulut dia " u selalu buat itu buat ini, macam orang gaji". ok, sah la budak ni gile.

Oleh sebab aku ni takde la nak cari gaduh sangatkan, aku diam je terus pergi kat white board, bersihkan white board pulak. orang macam ni pun ada eh?

Aku memang suka pergi bersihkan white board sebelum lecturer masuk. tu pun boleh dapat title orang gaji. pelik betul ngan manusia sekarang ni. ada je yang tak puas hati. padahal aku tak kacau kau pun.

Sampai sekarang hati aku panas lagi. aku istigfar kuat-kuat depan dia weh, supaya aku tak maki dia time-time tu gak. yang paling tak boleh blah, cara dia cakap "bila ada masa ulangkaji la" bajet macam aku lagha sangat kan? padahal aku susun kerusi je weh! macam la aku ni bodoh gile sampai dia cakap macam tu.

Mungkin prespektif kita berbeza. cara penerimaan juga berbeza. mungkin ape yang dia nak sampai kan berbeza dengan apa yang aku terima. tapi kau memang salah timing la nak tegur aku hari ni bro. simptom pms dah datang. mujur la kau tu non-muslim, kalau tak sah-sah la kena direct ngan aku. tak tahu nak beza antara amal dengan tanggungjawab! orang gaji tu, memang tanggungjawab dia bersih kan rumah. yang aku buat tu nama dia amal! supaya bila lecturer masuk, dia senang hati sebab tak payah nak bersih kan white board lagi. selain tu aku jugak mengharapkan pahala dari Allah. moga ilmu tu berkat.

Sorry la pada sesiapa yang baca entry ni. ni hanya entry meluahkan perasaan :)

P/s : tu sebab aku sayang dekat my cinta hati, dia selalu susun kerusi dan padam white board after class.

No comments:

Post a Comment