Friday, January 13, 2012

Pavlova, macarons, cheese cake in one go!

Baru balik dari mid valley. pavlova, macarons and cheese cake in one go! memang gile. haha. sebenarnye aku dah lama teringin nak makan benda-benda ni kecuali cheese cake. termasuk red velvet cake. tapi red velvet cake tu kakak aku dah beli kan time kat melaka minggu lepas. pavlova and macaron susah sikit nak jumpa kat melaka kecuali home made yang kena order banyak-banyak (like dozen or half dozen). kakak aku tak prefer beli banyak sebab dia kata tak sedap. dia kata la kan. last week dia belikan one slice je red velvet tu kat coffee bean. one slice pun payah nak habis. huhu. memang tak kena dengan salera kami. one slice tu kongsi 4 orang. itu pun ada baki lagi.

Yang pavlova and macaron ni pun dia kata tak sedap. tapi sebab aku tak pernah rasa lagi, nak la jugak rasa kan. kami makan kat delicious. pavlova, gile punye manis. macaron, rasa biasa je.takde ape istimewa pun. sekarang kena percaya kalau kakak aku kata tak sedap, maka tak sedap jugak la kat family member yang lain. haha. end up pergi makan roti kat bread ape ntah nama dia. yang ni confirm memang sedap sebab most of my family member memang penggemar roti tegar :)

Sebenarnye dah lama rancang nak pergi makan benda-benda ni. tapi rancangan terpaksa dibatalkan sebab cik fifee tak jadi stay kat ukm isnin lepas. tapi Alhamdulillah dapt jugak rasa akhirnya. Nasib baik la rasa dulu, sebab aku rancang nak order red valvet cake untuk birthday my mum. nampaknye kek ni pun tak kena dengan selera dia. secret recipe jugak la yang akan dikunjung.

Malam ni nak kemas barang/packing. nak balik Melaka dah :) seminggu je lagi tinggal. lepas tu bye-bye UKM. not really bye-bye UKM, but more to bye-bye master :) and bye-bye to all the examinations and classes. PhD dah takde exam and class :)

No comments:

Post a Comment