Wednesday, February 23, 2011

Bila tesis dalam bahasa melayu...

Actually kat sini diorg tak panggil tesis pun.disertasi kot. tp tu utk mix mode. yg aku nye laporan penyelidikan je kot. ntah la.tp format same je mcm tesis.

Bila dah lama tak menulis karangan dalam bahasa melayu, ini la jadi nye. tak pasal2 supervisor aku kena jd cikgu bm.hahaha. dahhh sape suruh aku tulis dalam bahasa melayu kan.memang tatabahasa hancur la. yang kelakar nye dia tu bkn melayu tp karangan melayu lg bagus dari aku :)

Kat sini semua laporan kena tulis bahasa melayu.tak kira la korang tu degree ke, master ke even phd pun kena tulis bahasa melayu.except for international student.kalau takat2 mak pak mmg duk malaysia, tok sah feel2 la nak wat report dlm english. ada certain cases yg boleh mcm supervisor korg tu foreigner,sah2 la tak bleh fhm melayu, atau examiner org luar. tu boleh. tu pun kena fight kat senat.

Aku amik langkah mudah je.ala. bahasa melayu kot.senang je(padahal masa mula2 aku punye la terkejut.hahaha.lama kot tak menulis dlm bahasa melayu.) tak payah nak fight2, tulis je dlm bahasa melayu. presentation pun bahasa melayu.klasik sungguh.hahaha.

Sok aku ada mid term exam. first experience ni.tak tau nak expect ape. redah je kot.hahaha. susah2 je kan nak buat exam.bg grade terus kan senang.hihihi.

Sok hari khamis. aku mmg slalu tertunggu-tunggu hari khamis.hahaha. ada 2 lecture sok. ironi nye(ha ambik ko,bahasa tak tahan.hahaha.kata blaja bhs melayu kan) satu subjek aku paling suka, satu subjek aku paling tak brape nak suka. utk lecture yg aku tak brape suka ni kan selalu je aku rasa cpt nye hari khamis.tp bila ingat kat lecture yg aku paling suka tu, slalu ckp lambat nye hari khamis.hahaha.pada hari khamis akan berlaku pada hari yang sama kan?pelik oh.

Ape2 pun, sok hari khamis. aku ada exam, aku ada lecture yg aku suka.bila tiba hari khamis je mesti jiwa tak tenteram.mcm mane nak tenteram?dah dua perasaan bercampur.satu suka satu tak suka. tp aku ttp buat2 suka jugak. penat lecturer tu nak mengajar aku kan.ada pulak ckp tak suka.mesti suka :)

Jam telah menunjukkan pukul 9.51 pm.wajar la utk aku pergi ulangkaji. azuramajid, sila sedar diri.sok ko ada exam! babai.

No comments:

Post a Comment