Friday, February 11, 2011

I can manage my time :)

Kejap je dah hari jumaat kan. Maksudnye dah 2minggu aku tak update blog. extremely busy. memang takde masa. since balik dari langkawi aku dah rushing for everything. frankly speaking, mood aku swing 360 degrees. macam biasa, semua benda nak kena settle kan. tapi banyak yang sangkut.

But Alhamdulillah, aku dah boleh manage time skarang ni. takde la kelam kabut macam minggu-minggu sudah. walaupun banyak kerja tangguh but at least aku ada perancangan. dah jumpa a few friends yg boleh discuss sama2, kira in the same shoe la. yang beza nye diorg dah sem2. tapi takpe. as long as boleh masuk, aku on je.

Patut nye next week dah start mid sem, tp ada subject yg takde mid sem. aku kureng sikit la ngan subject takde mid sem ni sebab everything kena cover masa final. pada aku kalau ada mid sem kan lagi bagus. at least, kita tau takat mana kita faham tentang subject tu.kalau nak relise time final, dah terlambat dik non oi. tapi nak buat macam mane. dah aku sorang je yg nak mid sem,student lain taknak.katanya subjek tu senang, semua boleh cover dalam final.seriously aku terkejut time diorang cakap senang. of course from the notes its easy, but the question will be tough. nasib la kan. agaknye diorg tak tau kot last semester takde sorang pun yang dapat a. tu cakap senang?hrmmm.

Admitted I'm think too much, worry too much. tapi tak boleh nak elak. mesti nak pikir, mesti nak risau.kalau slalu sangat jumpa lecturer rasa2 dia menyampah tak ngan aku?hahaha.

Sekarang dah ada lab key. senang skit nak duk kat fak.dah ada tempat sendiri. macam best je :)
Projek dah kena mula sebab nanti lambat siap. tapi baru analyse. sabar sikit. buat sikit-sikit, lama-lama habis jugak kan. lama pun tak lama la, satu tahun je. kena keep motivating. kalau tak selalu sangat down. supervisor cakap bidang ni tak ramai yang teroka.nanti wat phd senang nak dapat gran. memang la ramai tak teroka, susah ye. complex! space physic gabung ngan programming. seriously aku mmg lembab bab2 programming ni. yg bab fizik korang tak payah tanye. lembab to the power of berapa pun aku tak tau. yg pasti mesti lebih dari dua.

Oleh sebab projek yg aku buat ni link dengan kyushu university japan,so banyak international conference. actually kalau buat under coursework, conference ni tak la penting sangat. this year diorg buat kat nigeria( bagi negara best sikit boleh tak?hahaha).kalau ada rezeki dapat la pergi. tapi yang tak best nye kena present. takpe2. kita try plahan-plahan. and Insyaallah kalau succeed dalam projek ni boleh further phd kat jepun. kalau succeed la kan,kalau tak duk la dalam Malaysia je. takpe. expectation kena tinggi.yang lain serah kan pada takdir je :)



T

No comments:

Post a Comment