Wednesday, February 23, 2011

Kenapa semua orang nak pergi oversea ni?

Aku kena tinggal sengsorang la lepas ni. semua orang pakat-pakat nak pergi oversea. aku jeles ok. bkn jeles la, kagum :)

Takpe2.kita relax2 dulu. next year boleh pergi :)

Muda lagi kan. diorg dah tua.hakhakhak.(padahal umur lebih kurang je ngan aku)

Hari ni tak nak cite pasal study.otak aku dah senak. kita anggap je semua ok(padahal aku ada exam hari khamis ni!).

Hari ni aku nak berjiwang-jiwang karat sekejap.hahahaha.(seriously aku tgh senyum sorang2).
Aku tak nak pun cite pasal cinta hati aku, aku nak cite pasal orang lain.

Last few days aku blogwalking, found one blog yg dia story many of her friends already married and engaged but she still single. dan dia anggap diri dia sebagai losser just because she still single. huh? sinlge pun boleh jd losser eh? c'mon girl! banyak lg benda boleh buat la.

Frankly speaking, being single is doesn't matter to me. ape masalah nye pun kalau kau single kan? unless kalau kau mmg dah rancang nak kawin, up to that point mmg perlu risau la.tp kalau takat nak bersuka ria,baik single je.

Tutup cite tu. ni nak cite benda lain plak.still in love topic (kata nak berjiwang karat kan.hahaha).

Aku dah follow blog ni 6 bln kot. then suddenly her husband passed away last month. so sudden. tak boleh aku bayangkan macam mana kalau benda ni jd kat aku. kehilangan orang yang tersayang secara tiba2. kematian adalah pasti, aku tahu. tapi untuk menerima hakikat,bukan mudah.

Time ni la teringat segala moment terindah. baca blog dia pun dah sayu gile.kalau ada kat tempat dia mcm mane?

Baca blog ni sedarkan aku yg kita perlu appreciate everything infront of our eyes. nikmati moment tu sebaik mungkin. mungkin itu yang terakhir...

Aku banyak relate dengan parents sbb aku takde husband lagi.hahaha. perasan tak bila mak@ayah kita membebel, kita selalu tak suka.bising la, ape la.bayangkan kalau esok diorg dah takde.kita tak kan dgr lg bebelan diorg. walau rindu mcm mane pun, kita tetap tak kan dgr.

Bila diorg suruh buat sesuatu, buat dengan ikhlas, blm tentu esok kita ada peluang lg untuk berbakti dengan diorg. mungkin ini hari terakhir kita buat kerja untuk diorang.

Melawat mereka semampu mungkin. I take this very seriously. kenapa mesti berkira untuk balik kampung?esok2 kalau diorg dah takde, kita nak melawat siapa pulak?

Bagi aku, mati memang pasti, tapi semasa hidup ni la perlu di hargai sebaik mungkin,supaya bila mereka pergi meninggal kan kita, kita tak ralat. paling tidak, kita tahu yang kita dah buat sebaik mungkin.

Tibe2 entri aku jadi serius.hahaha. mood: homesick. rindu gile ngan diorg. rindu sangat-sangatttt. tak sabar nak balik.


No comments:

Post a Comment