Tuesday, November 29, 2011

Calender for left-handers

Nampak beza tak dengan kalender biasa? kalender ni terbalik! khas untuk left-handers tegar. kalau dah mix-mix macam aku ni, buat pening kepala lagi ada lah. jumpa website ni masa selak file lecturer. He's one of the left-handers tegar kot. macam menarik jugak barang-barang orang kidal ni. aku yang kidal pun pelik menengok nye.hahaha. ini adalah kesan daripada dah terlalu biasa menggunakan peralatan kanan plus aku memang takde masalah pun nak guna.

Cerita tentang kidal ni aku rasa takde ape istimewa pun. sama je semua. tapi yang pelik, aku tetap tertarik dengan orang kidal.hahaha. the way they hold the pen, cup, spoon and etc memang nampak macam best je. satu je benda yang aku tak boleh nafikan dari dulu sampai sekarang, aku selalu lukis rajah terbalik! ni satu benda yang memang susah gile nak ubah. selalu confius. tangan comot masa menulis tu, common la.bukan kata yang kidal, yang kanan pun sama, tapi tak seteruk orang kidal :)

Ada left-handers yang bagitau, ada orang panggil diorang cacat sebab pakai tangan kiri. gile keji kan? sesuka hati je nak panggil orang cacat. so far aku tak pernah la pulak ada pengalam macam ni sebab most of my family members are left-handers. memang tak nampak ape yang beza sangat pun.

Sila jangan tanye kami makan pakai tangan mane ye. same je macam kami boleh tanye the right-handers, korang istinjak pakai tangan ape?adakah masih pakai tangan kanan? use common sense please. kalau makan pakai sudu lain cerita. kelemahan lain yang sangat ketara adalah aku suka bagi and terima barang pakai tangan kiri.aku tahu ini seperti tidak beradab. tapi ini adalah tingkah laku spontan. mungkin kalau aku buat benda ni dengan orang kidal tak jadi masalah kot, sebab dia pun terima and bagi guna tangan kiri.hahaha. masalah bila dengan orang kanan. minta maaf la ye kalau dah terbuat kat sesiapa :)

Lepas baca entry ni adakah anda masih merasa kidal itu istimewa? phewww. takde maknenya istimewa. same je semua. tapi setiap benda ada their own uniqueness. istimewa dalam cara tersendiri mungkin?

No comments:

Post a Comment