Thursday, November 10, 2011

Harga yang perlu dibayar

Alhamdulillah. Selamat sampai UKM semalam.

Cuti panjang sangat bahana nye jadi pemalas yang amat.haha.semalam sampai tapi satu benda pun aku tak buat lagi. dah terbiasa hidup kat rumah yang tak perlu ada tanggungjawab besar macam kat sini. kat rumah macam biasa, raya disambut dengan meriah. open house 3hari straight. aku tau dengar macam pelik sebab raya aifiladha.tapi keluarga aku mmg macam ni. raya pertama pergi rumah pak n mak sedara aku.malam open house rumah busu. malam raya kedua open house rumah sepupu aku dan akhir skali raya ketiga, open house rumah aku. memang meriah.

Balik sini sehari lepas open house rumah aku, meninggalkan keluarga dalam suasana yang masih meriah adalah harga yang perlu dibayar untuk mengadap buku. pengorbanan yang perlu dilakukan untuk berjaya. Semua benda yang kita lakukan ada harga tersendiri.

Untuk mendapatkan master, perlu korbankan banyak benda. masa, rindu, duit.

Kakak aku yang nombor 3 tu mengandung, sekarang tengah tunggu hari je. berat badan naik hampir 30kg. dulu badan dia kurus, sekarang dah gemuk. stress? korang cuba bayangkan dari kurus terus jadi gemuk. tapi itu la harga yang perlu dibayar untuk menjadi emak.

Kakak aku n husband dia pjj. pjj tu pasangan jarak jauh. weekend couple. husband dia keje kl. weekend je balik melaka. hari tu aku ada peluang tenguk ofis husband dia sebab husband balik kl naik bas je.ofis nye pun dekat dengan tbs. dia la yang kata dekat, pastu aku tengok, mak aih kemain jauh lagi nak menapak.naik turun tangga toksah cerita.tapi dia kata dah selalu jalan, dah tak rasa jauh. itu la harga yang perlu dibayar seorag suami. penat,masa,duit, perasaan.semua perlu pengorbanan.

Kalau kita fikir,semua benda dari yang kecil hingga ke besar ada harga yang perlu dibayar.

Bersyukur, bersyukur,bersyukur.

Alhamdulillah ya Allah.

Andai engkau pasangan yang belum dikurniakan anak,
bersyukur la paling tidak pun Allah telah mengurniakan engkau pasangan yang dicintai,
Andai engkau masih bersendiri,
bersyukur la paling tidak engkau mempunyai ibu bapa yang penyayang,
Andai engkau telah menjadi yatim piatu,
bersyukur la paling tidak engkau masih mampu berdiri diatas kaki sendiri,
Andai engkau tidak sempurna fizikal,
bersyukur la paling tidak engkau masih waras akalnya.

Bersyukur! bersyukur! bersyukur!

Alhamdulillah ya Allah

No comments:

Post a Comment