Tuesday, December 20, 2011

Her first experience

Adik aku tengah gigih bercerita her first working experience trough fb. haha. comel tengok dia membebel. orang first time kerja kan, macam-macam nak bagitahu. sejak dulu kala memang ni la job pertama dia, selain daripada praktikal. praktikal tu tak kira la kan sebab ada kawan-kawan sama uni. ni dah keje sorang-sorang. baru tahu macam mane. Bapak aku risau dia kerja, takut kena buli.hahahahahaha. kadang-kadang aku rasa bapak aku macam tak boleh terima anak dia dah besar. bongsu la kata kan. selamanya la jadi baby walaupun dah 22 tahun :) Harapnye tabah la kau ye adik oi. tak lama pun, 2bulan je.

Back to my study, the coordinator allow us to hold our thesis until Dr Geri is back. Alhamdulillah. Tugas sekarang : menyiapkan assignment yang dah tertunggak dan fokus untuk final exam.

Tadi adalah kelas last untuk program sarjana aku. Alhamdulillah. lepas ni fokus untuk exam dan thesis bila Dr Geri balik nanti. mungkin thesis tu lambat lagi sebab supervisor dapt cuti sebulan atau lebih panjang. Coordinator benarkan kitaorang tangguh sebab lecturer lain takleh cek result tu. Dr Geri sorang je buat field ni kat physics department. kalau result tak soheh lagi mane boleh produce thesis, tambah pulak dia langsung tak sempat lagi nak cek bab 4 dengan 5. jadi, boleh la rehat sebentar daripada tesis tu.

Aku bayangkan kalau la kena tukar supervisor, gile punya nightmare! setahun punye kerja membazir macam tu je. sah la supervisor baru akan marking based on thesis 100% which is unfair! thesis tak menggambarkan keseluruhan. effort kami supervisor je yang tahu.

Lega betul bila tahu boleh tunggu sampai supervisor recover and thanks tu kak Tirana sebab bagi support :)

No comments:

Post a Comment