Friday, March 4, 2011

No matter wether our plan is working or not, at least we have a plan.

Tadi aku attend meeting! wahhh.bangga ni.hahaha. itu official meeting utk projek yang aku nak buat i.e involve. aku dah penah mention kan projek tu projek besar and angkasa negara pun terlibat.sebenarnye aku tak perlu involve pun sbb aku kan coursework. tapi sbb dengan membawa visi baru iaitu why not amik experience kan, so aku on je bila supervisor suruh attend meeting tu. mmg banyak benda aku blaja. formal n xformal.

Walaupun time meeting tu aku keluar sesuka hati sebab aku kena attend lecture jugak, tapi memang banyak input yang aku dapat. and now aku rasa macam semangat skit nak wat projek sebab dah ada idea :) Alhamdulillah. diorg pun dah faham yang aku ni coursework student dan mmg sibuk.so, kalau aku delay2 skit keje tu, diorg ok je.
Justify Full
Now I'm looking forward untuk experience seminar plak.tp tu on jun kot.lambat lg. Supervisor aku ckp dia nak sponsor fee utk seminar :)

Current thing is aku super duper bz. weekend ni pun tak sempat nak balik rumah sbb kena cover banyak benda. terlalu bnyak.hopefully aku ada time untuk cover walaupun tak semua at least 50%. Three nights in a row tido aku dah tak betul. banyak sangat keje. tapi sekarang aku dah tahap pasrah :) I just do whatever I can, of course with the best effort, and I just pass up everything that I have (assignment) no matter if I got the correct or wrong answer. at least, I have an effort. buat coursework, kau tak boleh nak aspect everything is perfect. so pada tahap sekarang ni aku buat ape yang termampu je. Insyallah boleh.

Kat sini mmg aku slalu gerak sorang.boleh kata xde kawan baik/rapat. kalau tgk kelas2 yang aku pilih pun, kebanyakkan nye mmg aku sorg je malay student. saje je aku pilih mcm ni. tukar angin.hahaha. (padahal aku ikut ape yg supervisor aku seggested). tapi aku rasa kalau kita gerak alone, kita akan jd lebih independent, confident level pun meningkat. gerak alone tu xde la maksudnye aku tak berkawan langsung. kawan la jugak. tp senyum2 n tegur2 dalam kelas je.

Kalau time degree dulu aku mmg kesah kalau xde kawan. tapi time sekarang ni, aku tak kesah. ye la, aku datang ukm pun sorg2. everything aku buat sorang2.(except the existance of my sister la kan, dia wujud pun kat kolej je,kalau kat fakutli mmg aku sorg2). so, aku rasa kalau pilih subjek sorg2 pun xde masalah. aku rasa mcm lg best sbb lecturer boleh spot kita.hahaha. dah aku sorg je kot nama melayu kat dlm kelas tu.kelas pulak 6 org je.sah2 la lecturer tu bleh knl kan.hahaha.

subjek yg susah tu kan, last two weeks dia bg assignment. due date dia smalam. pastu, time dia bg tu soklan tak lengkap, kena tgk dari dlm buku. buku tu plak e-book yg lecturer ni bg, kira softcopy la. then aku buat soklan yg ada kat problem sheet tu je dulu, feel2 two weeks tu kan panjang, all of sudden aku kena settle kan benda lain plak.sampai tertangguh nak wat assignment tu. hari rabu mggu ni baru aku realised yg assignment aku tak siap lg. soalan gile nye panjang ok. 5 problems tp aku rasa ada around 20 questions yg kena buat.kiraan sangat banyak. hari khamis nak hantar, hari rabu baru nak buat (actually br nak baca) confirm la tak smpat nak siap.

Petang rabu tu aku jumpa lecturer utk delay submit. konon nak submit on friday la kan.dia ok je (dia baik :)). malam rabu tu aku tdo 2-3 jam je semata2 nak cover semua chapter dia. but end up, aku tak boleh buat jugak. pagi khamis pergi jumpa dia lg. tanye la mcm2 soalan. ok, dia jawab. punye la dia kesian kat aku sampai dia kata, if u have any problem then datang je sini tanye, bila-bila masa pun takpe.hahaha. then malam khamis aku tdo 2 jam je utk siap kan assignment dia tu. konon nak hantar hari ni kan. pastu nak tau ape jd? dia takde pun kat bilik sepanjang hari! mula2 aku bengang la gak kan(padahal salah sendiri pastu nak bengang lak kan.hahaha) tp aku rasa dia mc kot.sbb semalam pun mcm tak sihat je. so submit isnin.






No comments:

Post a Comment