Friday, April 1, 2011

Homesick

Perasaan ni tak pernah hilang sejak aku duk asrama. mula dari matrikulasi sampai la dah master sekarang ni. teruk la kan. umur je meningkat tapi feeling ttp sama. tp untuk aku, aku rasa homesick tu bkn la sesuatu yg teruk atau tak baik(itu maknenye kita masih ingat dan masih sayang kat parents). cuma nye bila perasaan tu dtg hati jd tak tenteram, air mata jadi kawan baik.hrmmm.payah!

Aku mengaku yang aku tak kuat, aku tak setabah orang lain. hey! relax. selangor je kot, bkn jauh sangat. mujur tak jauh, kalau jauh mau nye aku step back.

Last weekend aku balik kan?konon this weekend xnak balik sebab kena prepare utk final. tp salah decision! i can't even wait for tomorrow to come. my parents will be here! and sok aku ikut diorg balik melaka.sila la gelak ramai2. perasaan rindu dah tak tertanggung. mesti kena balik jugak.fokus dah hilang.

Ni satu yg aku tak suka bila homesick, fokus aku senang hilang. susah kalau fokus dah hlg. kalau spend hours kat one page pun susah nak faham.wasting time kan?so, lebih baik aku balik rmh.

Psssst, kawan aku ckp muka aku mcm ganas, tak sangka homesick.hahaha.itu luaran je, dalaman lain. aku tau luaran mmg nampak mcm aku ni keras, tegas,garang dan seangkatan dengannye. tapi dalaman, orang yg rapat je tau...

Masa aku kat matrik, matrik melaka je pun. 45minutes dr rmh. ni first time duk asrama. aku daftar hr ahad, hari rabu aku dah call ayah aku, aku nak balik!hahaha.sadis kan? untuk nak menyedapkan hati aku, ayah aku ckp sok diorg datang.nan ado.hari jumaat br sampai, terus aku masuk kete ajak balik rmh.hahaha. dulu time kat matrik mmg aku balik rmh setiap minggu.patut nye tak boleh sbb matrik kan mcm asrama sekolah, sebulan sekali je boleh balik. muka aku ni nak balik sebulan sekali?boleh babai. aku fly je. lgpun parents kot yg jemput, bkn org lain.

Time buat degree kat upm memang aku balik setiap minggu, kadang2 2kali seminggu. kecuali kalau ada event yg aku tak boleh lari, yg tu mmg aku tak balik tp homesick nye tuhan saje yg tau.bukan mudah weh. dapat plak kawan yg same2 homesick, bagus la sgt kan.tp dia duk selangor, kira dkt kalau nak balik bila2.yg aku ni tak sedar diri, dah la duk jauh pastu bleh plak homesick tak habis2.

Sekarang tgh wat master konon2 dah cukup matang, kurang homesick konon.xde maknenye! same je aku tgk. cume skrang ni aku paksa diri utk balik rmh 2minggu sekali je sbb banyak sgt keje. ok la jugak cume hr ni feeling tu lain mcm, rindu sangat gamak nye.ni semua termakan kata2 mak aku la ni. td aku call dia, dia ada kat mydin tgh bl barang, sorang2 lak tu (aku bkn blh dgr kalau dia pergi memane sengsorg, terus jd sedih sbb tak blh nak teman dia.slame ni mmg aku jd peneman setia kat dia) pastu dia kata nak bl perencah tomyam sok nak masak (tomyam mmg kegemaran aku) wahhh.lg sedih. pastu aku ckp ngan dia bila nak masak nye?sok kan nak dtg sini? pastu dia ckp, ye laaa, lupa pula awa(aku la ni) tak balik mggu ni, tak jd la nak masak sok.aku sedih ok! mmg dah lama tak makan tomyam yg dia masak.last weekend makan tomyam gak tp adik aku yg masak plus aku tolong skali sbb mak aku keje.pastu ngadu ngan mak aku kata tomyam tu tak sama ngan yg mak buat.this weekend dia nak buat tomyam tp aku tak balik. gile sedih!

Oleh itu secara rasmi nye sok aku ikut diorg balik. tak boleh jd ni, air mata aku asik meleleh je :(

No comments:

Post a Comment