Monday, May 23, 2011

Wasting my precious time

Rasa macam nak nangis buat tesis dalam bahasa melayu. every single words aku kena bukak kamus. Punya la wasting time.

Admitted aku mmg lemah dalam trnslate-mentranslate ni. banyak term yang aku tak tau dalam bahasa melayu. Logik la kan kalau korang blaja and faham benda tu dalam english dan tak pernah pun translate dalam bahasa melayu, tetiba sekarang kena buat dalam bahasa melayu plak. mau nye tak tunggang langgang ayat aku.

Orang cakap buat dalam bahasa melayu lebih mudah sebab dulu time kat skolah pun blaja guna bahasa melayu. aah ye la mudah. memang la dulu time skolah aku blaja guna bahasa melayu, masalahnye term-term yang digunakan sekarang adalah level matrikulasi dan uni yang sah-sah fully english. Pening pale aku.

Keje 30 minit jadi berjam-jam. Dulu tak terasa sangat sebab aku blm mula writing.sekarang ni nak buat mukadimah pun terkial-kial :(

No comments:

Post a Comment